Vill man va fin.....

Ingen av de som läser min blogg har ju undgått att jag haft cancer. Den behandling jag fått är ju fantastisk på alla vis eftersom den är en stor del i mitt tillfrisknande såklart :) Men det medför ju såklart biverkningar. En av biverkningarna om man nu kan kalla det så är att huden i det strålade området blir som elefanthud. Jag kanske redan har nämnt det tidigare? Men det innebär att huden blir alldeles smårynkig och ser lite tjock ut. Eftersom detta sitter i ansiktet på mig, och jag trots allt är lite fåfäng ;) så har jag försökt hitta lösningar på att lindra det. Till viss del hjälper det ju såklart att ta hand om sin hud , men det kan man bara till en viss gräns. 
Av en händelse som kom jag i kontakt med fenomenet "plasma pen" . Detta var förra sommaren . Jag blev exalterad eftersom jag försökt få plastikkirurgen i Malmö att hjälpa mig , men de gör inte "skönhetsgrejor" bara funktionsgrejor. 
Vi bestämde att vi skulle testa lite försiktigt för att se hur huden reagerade eftersom det inte är bra läkning i det strålade området. Det funkade alldeles utmärkt! :) Det läkte toppen! Och sedan förra sommaren har jag gjort fyra behandlingar( den fjärde gjordes igår)
Detta har rätat ut de värsta rynkorna och lyft min vänstra mungipa så den är i linje med den andra vilket för mig är fantastiskt! :) 
Med tanke på att jag förmodligen inte är den enda på jordklotet som har detta bekymret så är det ju fantastiskt att det finns hjälp att får. 
Och ja!......jag är otroligt tacksam och ödmjuk inför mitt tillfrisknande. Men det innebär inte att jag inte kan vara fåfäng och bry mig om mitt utseende.  Det finns en del människor som tycker att jag borde vara nöjd och tacksam med att vara frisk....jag är mer än nöjd. Men jag tänker inte ha skuldkänslor eller känna mig dum för att jag bryr mig om mitt ansikte......
Hur som helst så har "Studiocateyed" i Ängelholm gjort ett fantastiskt jobb. Jag är så otroligt tacksam för att jag kom i kontakt med detta! 
Nu på min sista behandling igår så testade jag även att göra mina trötta ögonlock. Det är nästan så jag ångrar det idag.........men bara nästan :) "den som vill va fin får lida pin" heter det ju. Vilket stämmer i detta fallet. Men det är det värt :) 100 ggr om! 
Jag önskar alla fina människor en fantastisk alla hjärtans dag <3 var rädda om varandra! 
 
XOXO