Telefonbolag......

 
Ibland gör man såna idiotiska saker som att lyssna på telefonförsäljare. Hur fan kan man vara så korkad så man går på det där snacket med prisgarantier och låga fasta priser och att de kompenserar om man bryter avtalet med det befintliga boaget! GAAAHHH!
Nåväl....jag gjorde då denna dumhet och lyssnade. 
-" din kostnad kommer att vara 75 kr/ mån och då ingår det 1500 fria minuter. Därefter tillkommer en kostnad / min. Men jag ser här att du inte ringer så mycket så det kommer inte att vara några problem. Vi kommer också att stå för den kostnad som uppkommer när du bryter ditt andra avtal " Ya sure! 
Efter 1 mån kom det en räkning på drygt 800 kr. Dessutom damp det ner en räkning från det boag jag redan hade på drygt 4800 kr!! Va f*n händer!!??
JAg kastade mig på telefonen såklart till det bolag som hade lovat guld och gröna skogar för att reda ut vad som hade kommit i brevlådan.
- " varför har jag fått en så hög räkning från er? drygt 800! så mycket har jag inte ens pratat!!" 
- " enligt våra noteringar så har du det"
- " skojar ni!?"
- " nä.....det är vad du har ringt för!" 
Jag insåg snabbt att han inte kommer att ge sig så jag tänkte att jag kollar upp det i lugn och ro. 
- " ok.....den här räkningen från det andra bolaget ska ni ju betala enl försäljaren. Hur gör vi med den?"
- " hur mycket är den på? "
- " drygt 4800kr"
- " oj....vi ersätter bara upp till 3000 kr" 
-" det här måste vara ett skämt! " det här vägrar jag betala! Det får ni ordna upp!! "
- " jag kan säga upp ditt abonemang nu direkt så får du gå tillbaka ditt gamla bolag så ååkan de betala fakturan från oss!" 
- " ok.....varför skue de göra det?" 
- " du har prisgaranti!" *klick*.......La han just på luren i örat på mig!! Idiot! Efter att ha djupandats i några minuter så ringde jag upp mitt gamla bolag och berättade vad som hade hänt och att jag ville fortsätta mitt abonemang där! 
- " självklart ska jag hjälpa dig med det! Jag lägger in dig som kund igen. Men eftersom vi har avslutat det andra abonemanget så blir det ett nytt och då blir det en avgift på 495 kr...."
- " allvarligt talat!? Jag har ju knappt hunnit lämna er och det är alldeles nyss! varför ska jag betala detta!!??" 
Jag ger mig aldrig på såna här saker annars men det var verkligen inget jag kunde göra. Jag kunde bara konstatera att det här kalast kostade mig ca 1200 kr :(
Jag väntade ett par veckor på fakturan från idiotbolaget nummer 1 innan jag fick ringa och fråga efter den eftersom jag inte var så intresserad av att hamna hos nåt inkassoföretag ovanpå alltihop.
- " har du inte fått nån faktura!? Det var ju konstigt! Jag mailar den till dig" det var bara det att den var utställd på ett konsultföretag i Lammhult!! För he*e!! Vilka idioter!! Jag mailade såklart att det var fel faktura. Dock utan resultat. Det blev ett nytt telefonsamtal...
-" jag har fått en felaktig faktura från er?" 
- " jaha....det var ju konstigt för du är avslutad här så du har inte mer att betala" 
- "ok....är du helt säker eftersom din kollega sa att jag skulle betala! Det här låter inte rätt liksom!" 
- " du är avlutad här"
- " ok...tack så mycket!"
Några dagar senare dimper det ner en räkning i brevlådan på drygt 800 kr i brevlådan. Alltså.....verkligen!!!
Ytterligare 1v senare kommer det en räkning till!!! på drygt 200 kr!! 
Nytt samtal....
- " vad f*n håller ni på med!!?? vet inte den ena vad den andra gör eller!!?? ni är helt jä*a inkompetenta!! och varför sa ni att allt var avslutat och jag "bara" skulle betala drygt 800 kr!!1 v senare får jag en ny räkning!!?? Villken planet kommer ni ifrån!!?? 
- " ja...du får ju betala för det du har ringt." 
- " verkligen! från att jag inte skulle betala nåt alls till att betala 2 räkningar är det ett stort steg tycker jag."
personen i andra ändan fortsätter hävda att jag måste betala det jag har ringt för.....blablablabla *klick*..
Nu var det min tur att slänga på luren....
 
Så ....dagens tips är. Lyssna ALDRIG NÅGONSIN på en telefon försäljare!!
Nu är det nattinatti...
 
Hörs snart!
XOXO
 
 
#1 - - Angelica:

Jag vågar inte ens svara när de ringer.. Men usch vilket kaos !! :o

Svar: Ja verkligen! :/ Och de hade dessutom mage att ringa häromdagen och diskutera prisgaranti! Eller hur......jag sa några väl vada ord och lade på så nu tror jag inte de ringer mer :)
Lotta Larsson